Easter Monday

Min man har kört bilen några dagar här på Irland. Jag blir lika förvirrad varje gång han hoppar in i bilen på ”fel” sida…

Idag åkte vi bara en kilometer eller nåt sånt och gick in i nationalparken.

Överallt är det ju nationalpark men den här dagen ville Göte och Noreen visa oss Muckross Abbey.

Vi gick ner mot vattnet och jag fascinerades återigen av hur många höga berg de har här i Killarney. Alla med ett namn jag inte kan uttala 🙂

Då och då försökte jag ta en bild på mitt sällskap. De var inte helt medgörliga, men de har i och för sig inte tränats så mycket, så ni får ursäkta dem 🙂 Här är i alla fall en fin bild på när Per pratar med sin far.

Vi fortsatte längre in i parken.

Ibland var jag före dem. Ibland efter.

Jag har verkligen inte alla ord för det som växer här på Irland, men kastanjeträd kunde jag i alla fall! Chestnut.

Efter en kort stund kom vi fram till det gamla klostret som även har en begravningsplats runtomkring.

Vi gick runt omkring och såg på allt det vackra.

Det syns inte på bilden, men här har jag klättrat allra längst upp i ett torn och står helt själv där och tittar in i ett trångt skrymsle. Längst in fanns ett fönster. Jag tittar ut genom det och inser hur trångt utrymme jag står i, så jag vände kameran och tog en bild på mig själv.

Här är fönstret.

Efter en stund hittade Per mig så då fortsatte vi rundturen neråt istället.

Till slut hittade vi ut igen.

Vi vandrade sedan tillbaks igen ut ur parken.

Väl tillbaks till bilen var jag tvungen att ta en bild på en skylt jag nog aldrig kommer att få se igen. ”Horste traffic only” är inte direkt vanligt. Här finns det dock häst och vagn att hyra precis överallt. Jag har inte tagit bild på dem av respekt på något sätt, men de finns verkligen överallt så man ska slippa gå. Vi har dock föredragit att gå.

Här tar vår resa slut. Vi tog nämligen bilen från Killarney mot Cork i kväll. Vi tog in på hotell precis bredvid flygplatsen och VÄLDIGT tidigt imorgon bitti åker vi hemåt igen. Vi åt dock en god middag ihop med Pers pappa och fru Noreen på hotellet ikväll.

Noreen och jag lämnade sedan Per och hans far för att ha tid för lite privatprat. Jag gick till mitt rum och Noreen till sitt. Jag ska sova fem kvart i timmen nu. Om fem timmar ringer klockan 🙂