Idag var jag hos ortopeden och återigen diskuterades mitt högra knä som pajade i mitten av februari och som fortfarande gör att jag har svårt att leva mitt liv som normalt.
Efter att jag ätit anti-inflammatorisk medicin i en månad och fått mindre smärta, men fortfarande har problem så blev nästa steg idag att ta en kortisonspruta in i knäleden. Den ska ta en vecka på sig innan den verkar, men sen ska den förhoppningsvis göra nytta i tre månader. Vi får se.
Jag uppskattar verkligen att vara på ön. Där är jag mycket mer utomhus jämfört mot när jag är hemma i staden. På ön är jag utomhus av ”bara farten”, medan i stan så måste det finnas en anledning till att gå ut.
När jag gick ut i trädgården för att packa min bil för hemresan såg en del av tomten ut så här som på bilden nedanför. Det är en självsådd grön matta med allt möjligt som hittat hit och en hassel som jag klippt ner rejält för att få se mer himmel.
När man tittar närmare är det dock ett skafferi av goda röda och väldigt söta smultron som täcker hela ytan. MUMS!
När jag tittade åt andra hållet såg man de söta blåbärskullarna som vi sparat mitt på gräsmattan, en till hassel och så den ”inburade” doftjasminen som jag önskar skulle växa lite mer.
När man tittar närmare är det dock en blombutik full av små blå och väldigt söta Teveronika som täcker hela ytan. GULLIGT!
Det finns alltid något utomhus som man kan må bra av.
Emma och Victor riskerade att träffa oss trots vår övergående förkylning och kom ut till oss på midsommardagen, så idag tog vi oss ut på havet.
Vi har verkligen längtat ut!
Å längtat efter solen!!
Å idag var ju himlen BARA blå!!
Vi hade lite problem med att hitta en ö där vinden jobbade med oss istället för mot oss, men till slut hittade vi en toppenkobbe som vi lade till vid. Emma och Victor tog hand om hoppilandkallejobbet så mina knän som gett upp slapp det jobbet.
Jag var kvar på båten i nästan en timme medan de andra upptäckte ön. Jag städade båten ren från hela vårens all pollen. Jag var dock inte längre från dem än att jag såg dem.
När jag var klar med städandet gick jag iland och mös i flera timmar på en klippa som de andra valt till ”dagens” ställe.
Vi hade en toppendag!
När vi skulle packa ihop för att åka hemåt Blidö så såg jag en mäktig (men läskig) Björnloka…
…sen såg jag Victor komma bärande på delar av vår packning. Å jag var tvungen att ta en bild så ni fick se himlen…
Väl hemma i Vitsippan fortsatte vi njuta av väder och vind 🙂
Letar du efter den ultimata aktiviteten för kompisgänget, familjen eller nästa teambuilding med jobbet? Då har jag ett helt fantastiskt lokaltips till dig. Min grymma syster och hennes familj har nämligen öppnat ett eget escape room – Roslagen Escape mitt i Norrtälje!
För dig som inte har testat konceptet förut är det enkelt men otroligt intensivt: Ni kliver in i ett specialbyggt rum och har exakt 60 minuter på er att lösa uppdraget. Genom att leta dolda ledtrådar, samarbeta och klura ut finurliga pussel ska ni försöka ta er ut innan tiden rinner ut.
Varför du måste testa Roslagen Escape:
🧠 Riktigt finurliga pussel: Allt är genomtänkt in i minsta detalj med välgjorda utmaningar som verkligen sätter hjärncellerna på prov.
📍 Perfekt läge: Lokalen ligger smidigt till i Norrtälje (längs Stockholmsvägen vid Rodengatan/Väringgatan) med gratis gatuparkering precis utanför.
🚀 Fler äventyr på gång: Just nu finns det ett superspännande rum öppet, men håll ögonen öppna då det planeras och byggs för fullt för ett till framtida rum!
🙌 Den perfekta gruppaktiviteten: Oavsett om det är för en födelsedag, möhippa, svensexa eller bara en vanlig tisdag där ni vill göra något annorlunda.
Jag är så otroligt stolt över hennes hårda arbete med att bygga upp det här. Rummet är en perfekt mix av adrenalin, samarbete och massor av skratt. Lyckas ni ta er ut på under en timme? Det återstår att se!
Gå in på Roslagen Escape för att säkra din speltid redan idag!
Vi fick ju med oss barnbarnets virus förra helgen och det gjorde större skada på oss än på den lille pojken 🙂 så vi fick lov att ställa in våra midsommarplaner. Vi kunde inte dela med oss av viruset och vi hade inte ork till att försöka heller för den delen.
Vi stannade därför hemma och i omgångar tog jag fram lite pynt och gjorde somrigt!
Vi tog det lugnt och stilla. Per lade sig i skuggan i hängmattan.
Jag satte mig i skuggan på altanen och löste korsord.
Sen gick jag och doppade mig i havet….
…innan det var min tur för hängmattan.
Jag fick besök av den här lille krabaten.
Det hände inte så mycket hos oss, men vi turades om att mysa i den röda sängen.
Det gick ingen nöd på oss.
Till lunch snodde jag ihop en nubbesill på knäckebröd med alkoholfri öl till. Till middag bjöd Per på tre olika förrätter – Kronärtkockskräm på crostini, Löjrom i krustader och bruscetta på surdegsbröd.
Jag gick ner till bilen i eftermiddags (för att åka i ösregnet ner till frisören) och blev rejält förvånad när jag såg en lång ljusrosa lapp under vindrutetorkaren.
Tror du inte att jag hade fått en böter?!
Tydligen fanns inget giltigt parkeringstillstånd registrerat på min bil. WHAT??
Jag kontrollerade min parkeringsapp och ser att Per bytt mitt tillstånd till sitt reg.nr. När jag frågade om det ”ojdå, jag borde bytt tillbaks till ditt reg.nr”.
Rätt sent på fredagen fick vi kontakt med sonen som tydligen skulle vara gräsänkling ett dygn medan Sofie var i Piteå och dömde fotboll, så han tog barn och hund i bilen och gjorde oss sällskap här på ön.
Jag hörde barnbarnet Alfred några gånger under natten och förstod redan kl 05:17 att Marcus och Alfred redan börjat sin dag. Jag blev dock inte väckt förrän kl 07:00 när frågan om morgondopps ställdes.
Jag hoppade såklart ur sängen, väckte barnbarnet Vera och följde med till bryggan!
Vi åt frukost (efter att ha väckt farfar Per) och sen visade vi Vera vad vi köpte på Ullared: En batteridriven supersåpbubbelgrej!
Den var kul!
Riktigt kul!
Marcus och Vera gick och tittade på hästarna i hagen men Elsa valde att stanna vid huset med oss.
Hon föredrar skugga!
Vi lekte och gjorde nytta på tomten om vartannat och det var härligt att få vara med barnen.
Per och Marcus lade några stenar på rätt ställe runt den nyinstallerade laddstolpen innan jag grävde igen diket där elsladden grävts ner.
Vi kunde se att luktärtorna växer!
Alfred tog en lång tupplur i naturen.
Jag klippte bort blommor på rabarbern och trimmade gräset runt pallkragen när jag upptäckte att rododendronen blommar för fullt.
Kolla!
Efter en tidig middag för att passa in måltiden med Marcus och barnens hemresa så fick vi över till Anders och Jenny. Där hade de och Inger och Janne fixat med överraskningsbubbel för att fira Pers 60-årsdag.
Efter födelsedagssång och hurrarop fick han till och med paket!
Vi satt och njöt en stund av att ha sån tur med de människor som bor här.
Sen sa Pers rygg ifrån och vi gick hem.
Vi fick dock med oss en jättefin bukett av prästkragar, så vi fortsatte njuta även hemma!