Emmas resa till Teneriffa, dag 8 – hemresa

Per och jag tog det lugnt på morgonen eftersom vi inte skulle göra något speciellt idag. Idag ska vi nämligen resa hem.

När vi tittade ut från balkongen såg vi dock några vi könde igen.

Tittar man noga så hittar man Victor, Emma och Sofie som solar och lapar i sig de sista solstrålarna innan avresan.

När jag tittade ut över Atlanten såg jag ett vitt flermastat skepp långt där ute.

Det var riktigt fint!

Inzoomat 25 gånger blir det inte jätteskarpt på bild men fint var det 🙂

Per och jag åt frukost med Marcus och Vera och sen tog vi en islatte med oss från poolbaren innan vi gick upp och packade våra väskor.

Jag längtar efter att de ska klippa av det här guldiga armbandet som jag tycker är fult och lite jobbigt att ha på sig, men som sett till att allt vi ätit och druckit utan att betala varje gång.

Medan Per checkade ut såg jag det vackra skeppet utanför dörrarna. De höll på att reva seglen men det tog lång tid eftersom det fanns så många!

Vi kikade ut mot hotellområdet och tackade hotellet för veckan som gått.

Bussen kom precis på utsatt tid men vi hade tillräckligt många minuter på oss för att hinna kontrollväga alla väskor med Victors bagagevåg (och omfördela vikter lite mellan väskorna för att hålla oss inom viktkraven).

På flygplatsen hittade vi ett bord stort nog för oss alla sju och satt där tills det var dags för boarding. Vi tog en ”liten” öl också 🙂

Flygresan gick bra och vi tittade på film mest hela tiden.

Det var otroligt skönt att landa hemma i Sverige och jag älskar alla årstider så blev glad att se att det snöar!!

Nu är Emmas resa till Teneriffa lver men vi har minnen kvar för alltid!!