Vi fick ju med oss barnbarnets virus förra helgen och det gjorde större skada på oss än på den lille pojken 🙂 så vi fick lov att ställa in våra midsommarplaner. Vi kunde inte dela med oss av viruset och vi hade inte ork till att försöka heller för den delen.
Vi stannade därför hemma och i omgångar tog jag fram lite pynt och gjorde somrigt!


Vi tog det lugnt och stilla. Per lade sig i skuggan i hängmattan.

Jag satte mig i skuggan på altanen och löste korsord.

Sen gick jag och doppade mig i havet….

…innan det var min tur för hängmattan.

Jag fick besök av den här lille krabaten.

Det hände inte så mycket hos oss, men vi turades om att mysa i den röda sängen.

Det gick ingen nöd på oss.
Till lunch snodde jag ihop en nubbesill på knäckebröd med alkoholfri öl till. Till middag bjöd Per på tre olika förrätter – Kronärtkockskräm på crostini, Löjrom i krustader och bruscetta på surdegsbröd.
Vi hade det bra!
GLAD MIDSOMMAR!